Jourhavande terapeut

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

Användarvisningsbild
Fantasio
Platinamedlem

Re: Jourhavande terapeut

Inlägg av Fantasio »

Idag blev det många glada skratt under min klients och mitt samtal. Vi pratade om knas vi gjort som fulla. Jag ger ett exempel: Jag var jättefull innan jag blev sjuk och gick och ledde cykeln bredvid mig. Jag hade mött en satmara från jobbet och fick höra att hon sett mig komma gåendes med "en vilt stirrande blick". Det skrattar jag åt än idag.
Användarvisningsbild
Fantasio
Platinamedlem

Inlägg av Fantasio »

Min "klient" vill prata av sig. Han har ju personal ständigt närvarande som han kan prata med, men han verkar föredra att göra det med mig. Vi pratar mest om samma saker: öldrickande och pengar.
Användarvisningsbild
Fantasio
Platinamedlem

Inlägg av Fantasio »

Kompisens mamma hade ramlat och slagit sig. Hans föräldrar ska visst ha ett trygghetslarm, men han gick hem till dem och hjälpte dem med lite städning tror jag.
Användarvisningsbild
Fantasio
Platinamedlem

Inlägg av Fantasio »

Jag har idag agerat terapeut som vanligt. Det blev ett kortare samtal, då jag var trött. Men han ska ringa ikväll igen. Då kör vi ett varv till med starköl och kosing. Inte mig emot.
Användarvisningsbild
Fantasio
Platinamedlem

Inlägg av Fantasio »

Imorgon går jag med veckans pant till kompisen. Brukar bli något på 40 kronor. Lite mer denna gång. Vi tar en cigarett och snackar lite.
Skriv svar